متن سخنرانی پرستاری در تجمع 23 آذر مشهد

آمار مطالب

کل مطالب : 473
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 17
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 165
بازدید سال : 2737
بازدید کلی : 13359

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 165
بازدید کل : 13359
تعداد مطالب : 473
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : چهار شنبه 8 بهمن 1393
نظرات

 

 

بنام خدا

 

متن سخنراني

 

تجمع حرفه ي پرستاري درمشهد

 

23آذر1393

 

 

بنام خداوند عدالت وعدالت گستر

 

پرستاری شایسته ی احترام،تجلیل و ستایش

از طرف مردم

 و مسئولین است

                                        مقام معظم رهبری(دامت برکاته)

سلام برزينب

سلام بر حسين

سلام بر خون جاری در رگهای همه ي عدالت خواهان سپید پوش!

پس از سالها صبرو تحمل و دوختن چشم امید به  دولت تدبیرواميد،

اميد ان داشتيم كه بعد از سال ها انتظار ،

اگر دولتمان وعده اي داد ،بدان اميد بنديم .

و اگر قرار است هم وطنم به من تبريك افزايش حقوق بدهد ،

با افتخار بگويم : من يك پرستارم و شب هايم را تا به صبح بر بالين

هم وطن بيمارم سپري كردم وبا خوشحالي وشادكامي دانستم اين 

دولتمرد آگاهم؛هم جنسم؛

اين رامي فهمد و در پاسخ خدمتم ، برايم رفاه و اسايش به ارمغان اورده است.

 با خوشحالي در ابتداي سال به همسرم گفتم ،همسرم ، امسال حقوقم  40درصد افزايش يافت و او گفت ،

خدا راشكر مي توانيم بعد سال ها با هم به مسافرت برويم .

و همكارم كه از فرط خستگي و زندگي سخت و مشكلات شيفت

هاي كاري 18ساعته و 24ساعته و بيشتر ناله مي كرد،

آمد گفت:

خدارا شكر امسال اگر بشه

شيفت هاي كمتري بگيرم

و به فرزندم كه دوروز دوروزاورا نم بيندم بيشتر برسم ،

به مدرسه اش بروم و پي گير درسش شوم ...

اما ماه اول گذشت و ماه دوم گذشت و ماه ها گذشت

گذشت وگذشت و گذشت ،

دانستم كه بايد فكر كنم پرستاري را فراموششان شده است

حقوق معلم ها افزوده گشت و حقوق ديگران

و من ماندم و ماندم با همان افزايش ناچيز در اول هر سال ،

ديگر دانستم كه زمان عوض شده است

من تنها نيستم كه بعد از خستگي شيفت هاي فراوان به همسرم

مي گويم فراموشم شده

همه مي گويند ، من ،تو ، ما و همه

حتي ان دولتمرد اگاه به دردم .

                          

                                 *******

 

دوستان عزيز همكار همراهم ،

ماهمه اينجا دور هم جمع شده ايم تا بگوييم :

ما هستيم ،

ما را ببينيد ،

ما را بياد اوريد ،

به ما راست بگوييد ،

اگر مي توانيد بگوييد ،

اگر تصميم نداريد نگوييد ،

درد مان را به بغض مبدل نكنيد

كاري نكنيد كه بگويند داري

و من قسم بخورم ندارم

اين رسم و راه جوانمردي و دولتمردي نيست

اميركبير را بياد اوريد

شما در جايگاه آنان قرار داريد

اول عمل كنيد بعد بگوييد

اصلا نگوييد گفتن ندارد

اجازه دهيد من بگويم

من تعجب كنم

من تحقيق كنم و اعلام كنم كه :

    بابا وزير بهداشت و درمان حقوق ما پرستاران را افزايش داد

و بعد شب بعد بيست و سي بگويد :

حقوق پرستاران به پاس خدمت شبانه بربالين بيماران باز هم فزايش

يافت

و من در حسابم ان را شمارش كنم

مثل خبر افزايش حقوق همكار پزشكم

كه خبر خوش پرداختي حقوق بروزوهفتگي اش را از زبان وزير

در بيست و سي شنيد

و شاد شد

خب شاد شد

بايد شاد مي شد

اما من چه

من كه از ابتداي سال هي وعده شنيدم وعمل نديدم

من نبايد ازرده خاطر شوم من نبايد لب به اعتراض بگشايم؟

؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟

حضور من اين جا و دراين زمان همان اعتراض من است

 

وزير من

مرا ببين

مرا بشنو

وبا من باش

من توده ي جامعه ي تحت پوشش تو هستم

من همه جا هستم

نمي شود مرا نديد

نمي شود مرا نخواست

نمي شود فراموشم كرد

                                   من يك پرستارهستم  

اين بود ترجمه كلام رهبرم كه فرمود :

پرستاری شایسته ی احترام، تجلیل و ستایش

 از طرف مردم

 ومسولين است .

                                 *******

دوستان همراه همكارم

ما بارها فریاد زدیم و نامه نوشتیم و خواهان عدالت شدیم اما گویا

حتی فریاد هفت آبان همكارانم در تهران هم به قدر کافی بیدار كننده

نبود!

 

از دشمنان برند شکایت به دوستان

                                چون دوست دشمن است شکایت کجابریم؟

******************************************

مانمایندگانبخشي ازپرستارانایراناسلامي در استان خراسان ،

اینکدرمقابلدفتر نماينده ي تام الاختيار وزيرمحترم  گردهمآمدهایم

اعلاممیکنیمکهدوستان محترمصدارت نشين،پنبهیارائهیمسیرهایجایگزین

واجرایتعرفهگذاریبهنحویکهاجرایعدالترامیسرنسازدرا،ازگوششانبیرونكنند.

***

ما بار دیگر خواسته های بر حقمان را:

 از بلندترین نقطه ی دولت تدبیر و امید فریاد می زنیم،

 شاید كه دوستان  خواب رفته به غفلت بيدار شوند:

***

يك : ما خواهان اجرای بی قید و شرط قانون هفت ونیم سال خاك خورده و بر زمین مانده ی تعرفه گذاری خدمات پرستاری هستیم.

دو: ما خواهان اجرای عدالت ، در پرداختهای نظام سلامت ، در حد

عرف جهاني مثل تركيه ،سه برابرهستيم و اختلاف پرداخت هاي

چند صد برابردر نوع خود بي نظيرو شايسته عدالت اسلامي نيست

وبيشتر به درد ثبت در ركورد گينس مي خورد .

سه : ما اعلام می کنیم که خواسته های ما صرفا صنفی بوده،

 وهرگونه تهدید، تنبیه و تبعیدهمکارانمان را محکوم می کنیم.

 

چهار:از صدا وسیما که رسانه ی ملی است انتظار داریم نگرش ملی

داشته،وهمه ی گروهها را به یک چشم ببیند وعدالت در سيما را

نشان دهد.

اجازه دهد بعد از هربار پخش وعده های غيرواقع بر علیه

پرستاری، نمایندگان واقعی ما بتوانند واقعیتها را بیان و از ما در

محضر مردم شریف خود دفاع کنند.

 

پنجم : ما پرستاران اعلام می کنیم که با هیچ گروه و صنفي

از جمله پزشكان شريف مشکلی نداریم و با اصل طرح تحول نظام

سلامت همراهیم، اما نظر به اینکه مستقیما با مشکلات روبروهستیم

هشدار می دهیم که اين  طرح در حال اجرا بویژه گام سوم ان کل

جامعه دولت را به چالش خواهد کشید.

دولتمردان شريف بدانند كه اگر اين شكاف چند صد برابردرپرداخت

اجرايي شود ديگراب رفته به جوي باز نخواهد گشت.

 

درنهایت ،

نظر به ولایتمداری و حاکمیت روح ولایت در تمام ارکان جامعه،

از رهبر فرزانه ی مسلمین جهان، و از رئیس جمهور محترم دولت

تدبیر و امید درخواست داریم که پذیرای ملاقات حضوری تعدادی از

نمایندگان واقعی ما بوده، وهدیه ی روز پرستار امسال که تاکنون

تنها مناسبتی و نمادین بوده است را از دست مبارک رهبرعزیزمان

دریافت کنیم که گواراتراست.

دعای هر روز ما سلامتی رهبرمان و پیشرفت روزافزون کشور

عزیزمان بوده ودر این مسیر ازهیچ تلاشی کوتاه نمی آییم.

 

به امید برافراشته شدن پرچم عدالت

 در نظام سلامت                                      23/9/1393

                                                              والسلام

 

لینک دانلود در سایت آپارات :

 

http://www.aparat.com/v/klaIn/%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%87_%D8%AA%D8%AC%D9%85%D8%B9_%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B6%DB%8C_%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D8%A8%D9%87_%D8%A8%DB%8C_%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D9%84%D8%AA%DB%8C_%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA_%D8%A8%D9%87%D8%AF

 



تعداد بازدید از این مطلب: 1522
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود